U „Srbija kargu” ubuduće bez plata nižih od minimalne

Bez autora
Dec 05 2021

Svi radnici u železničkom preduzeću „Srbija kargo” kojima je korigovan koeficijent za obračun i isplatu plata, od 1. januara 2022. više neće primati platu ispod minimalne, što je dosad bio slučaj za oko 40 odsto radnika, od ukupno 2.260 zaposlenih u ovom preduzeću.

Zarade će im biti povećane za najmanje 1.500 dinara, pa sve do 4.000 i 5.000 dinara. Za to je država nedavno izdvojila dodatnih 650 miliona dinara, ali je taj novac opredeljen za povećanje zarada na ukupnu masu plata, uz korekciju koeficijenta, u sva četiri železnička društva – sem za „Srbija kargo”, i za „Srbija voz”, „Infrastrukturu železnica Srbije” i „AD železnice Srbije”, koja su nekada činila JP „Železnice Srbije”.

Preduzeću „Srbija kargo” pripalo je 160 miliona dinara, a na taj iznos dodato im je još 55 miliona dinara, za isplate zarada do minimalne, pošto će od 1. januara 2022. vrednost radnog časa iznositi 201,22 dinara.

– Poslovodstvo i sindikati firme „Srbija kargo” usvojili su i potpisali aneks kolektivnog ugovora, izmenivši vrednost radnog časa i koeficijente za obračun i isplatu plata zaposlenih, tako što su otkazali određene tačke kolektivnog ugovora i napravili novi predlog za cenu radnog sata od 201,22 dinara. Stav člana 27 kolektivnog ugovora koji je glasio: „Vrednost radnog časa za obračun isplate zarada utvrđuje se u iznosu od 77,53 dinara bez poreza i doprinosa” zamenjen je u delu iznosa te vrednosti koja sada iznosi 201,22 dinara, bez poreza. To znači da najniža plata zaposlenih u „Srbija kargu” od naredne godine neće moći da bude ispod zakonom garantovane minimalne zarade u Srbiji – napominje Zoran Dašić, predsednik sindikata „Srbija kargo”.

Da bi to sve stupilo na snagu, potrebno je ipak da taj posao odrade i ostala železnička društva – „Srbija voz”, „Infrastruktura železnice Srbije” i „AD železnice Srbije”, tako što će usaglasiti aneks kolektivnih ugovora kako je od njih zahtevala premijerka Srbije, na sastanku održanom sredinom ovog oktobra.

– Tek posle toga se očekuje da resorno ministarstvo i Vlada Srbije potpišu predloženi kolektivni ugovor i daju saglasnost na njega. Nadležni nas još nisu obavestili kada će to biti, jer se očekuje da i ostala železnička društva isto urade predlog aneksa jedan kolektivnog ugovora – navodi Dašić.

U „Srbija kargu” se od sada koeficijent za obračun i isplatu plata zaposlenih kreće od 1,02 do 3,91, a ranije je bio mnogo veći, dok su vrednosti radnog časa bile niže.

– Potpisivanjem aneksa kolektivnog ugovora to je sada promenjeno, u skladu sa zakonom. Najniži koeficijent imaju pomoćni radnici, koji su do sada primali ispod minimalne zarade. Od naredne godine, zahvaljujući državi i tome što je poslovodstvo sa sindikatima potpisalo aneks kolektivnog ugovora, imaće 35.712 dinara mesečnu neto platu – objašnjava Dašić.

Dodaje da će, recimo, vozovođa i metalostrugar na obradi točkova sa promenom koeficijenta na 1,05 od sledeće godine imati 36.762 dinara mesečnu platu, a defektator koji ima zadatak da pregleda lokomotivu, konstatuje kvar i daje nalog za njenu popravku, sa koeficijentom 1,09, ubuduće će zarađivati 38.164 dinara mesečno. Svi ti profili radnika do sada su primali ispod minimalne zarade, koja za 176 časova rada u mesecu treba da iznosi oko 32.371 dinar.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik